søndag 28. september 2008

Splitter nye sitater

Her kommer de aller nyeste sitatene jeg har skrevet ned. De er verken organisert etter tema eller dato.

"Heter det ikke torkiii?" - Tessa om søppelbøtta

"Jeg gleder meg til om en 200 år når de finner Aleksandras memoarer. Jeg gleder meg til hun (plutselig) er i norskpensum." - Patrick filosoferer og tenker på fremtiden

"Jesper Halles fanklubb no. 1, presenterer: LILLESKOGEN av (hvem ellers?) Jesper Halle!" - Ali og Tessas tanker om plakaten til hovedproduksjonen

"Kompani Lilleskogen presenterer: Lilleskogen! Av Jesper Halle!" - Ali & Tessa

"Storeskogen presenterer: Lilleskogen!" - Ali & Tessa, igjen!

Emelie: Så kan vi ha en ordfører-
Patrick: Eller borgermester!

"Kompani Kompa, Kompani *latter* Ompa, Kompani Kompa-Ompa." - Emelie leser opp navnforslagene til teaterkompaniet

Emelie: ...sånn at vi ikke bare blir sånne sauer som sier 'ja, ja, ja'"
Patrick: Sauer sier 'bæ'...

"En veldig god gruppe kan jo ha et dårlig navn!" - Sophie forsøker å fremme navnforslaget 'Kompani Ompa'

"Det er et fint navn, men ikke noe fremmed som ompa lompa" - Andrea diskuterer fremdeles navnforslagene

Knut: Du var en så og si perfekt sekretær, bortsett fra forefallende arbeid.
Tessa: Hæ?
Knut: Forefallende arbeid.
Tessa: Hva er det?
Knut: Forefallende, som ikke står i arbeids...miljø...loven. Forefall-
Ali: Det er ingen som forstår det, Knut. Det var en vits, men ingen forstod den.
Pat: Jo, jeg forstod den, men jeg synes ikke den var noe morsom.

Sophie: Sophie Brock!
Ine: *Noterer navnet*
Andrea: Nei, det er feil!
Sophie: *Snur seg*
- Sophie forsøker å lure Elisabeth Enger til å føre henne opp på tavla som kjent ressigør. Det er imidlertid Ine som går fem på... 27.8.08

"Jeg må bare beklage, jeg er så surrete med de nye tidene, jeg har så liten hjerne!" - Liv, 27.8.08

"Hør på den her: Jeg vil ikke skrive logg, jeg vil bare spille pogg!" - Elida stiller seg kritisk til all logg-skrivingen og refleksjonen, 27.8.08

Signy: Dere har utviklet stemmene deres; det er lettere å høre hva dere sier.
Andrea: Viarat goe læjeje! (Oversettelse: Vi har hatt gode lærere)
- Andrea "motbeviser" et kompliment

Signy: Kan dere den "Nei, nei gutt!"-sangen?
Alle: JA! *Begynner å synge* Nei, nei gutt - dette må bli slutt! Ikke komme inn i stua, før du har tatt av deg lua!
Knut: *Tar av seg lua*

"Nei, jeg bare tenkte jeg skulle bare vise parringsdansen til sjiraffer, men jeg skal la det ligge." - Sophie i TiP-timen, 10.9.08

Kasper: Korny, jeg er sufflør.
Kornelius: Jeg er..."Ben".
- 11.9.08

"Jeg elsker delfiner, men jeg hater alle andre dyr i havet." - Kamilla om yrket marinbiolog

Ingrid: Vi skjelver som løvstikker!
Alle: *Ler*
Ingrid: ...aspeløv, mente jeg. Vi skjelver som aspeløv.
- 10.9.08

Ingen kommentarer: