søndag 28. september 2008

Notert på mobilen

3.5.08

”Den er bare fin, ikke særlig dyp. Eller, jo, den er nok litt dyp siden den fikk Oscar” – Lindi om Belle Epoque

"Men jeg mente ikke kjøttbiter; jeg mente tannkjøttbiter!" – Lindi gjør vondt verre

"Skal du ha den salaten? Nei, da tar jeg den jeg. Oi, nå føler jeg meg helt som Vilde." – Lindi

Det går fint, jeg lo jo. Men dere kunne bekymre dere hvis jeg begynt å hylgråte og løp ut på badet og dere hørte det klirre i pilleglass..." – Vilde

2.5.08

Ali: Åh, jeg savner Karianne!

Lindi: Er det fordi vi driver med krydder?
Ali: ...ja xD

"Jeg liker å ta gustav på rassen." – Vilde om Ellen som sa ’jeg faller utenfor madrassen’

Lindi: Været er nordmennenes måte å komme i kontakt med hverandre på.

Ellen: Været eller å ikke været.

"Det hørtes ut som om du var 30 og gravid med ditt andre barn. 'Heihei! Jeg skal ha en panini med kylling!'" – Vilde om Ali på Deli de Luca, 24.4

"Jeg har mistet nøklene mine! Det er bare lekenøkler, da” – Sophie, 18.4

"Og sånn banan på gulvet, det tror jeg går ann, hvis det er glatt på gulvet, men da hadde man sikker falt uansett."– Kamilla, 14.4

"Har ikke båt på ku." – Ordlisten til Ali klikker, 12.4

"Vernesko påbudt. Det er jo sånne som Vegard B har jo." – Vilde, 11.4

"Ganske upratisk egentlig: å leve." – Mari om fjortiser

Ali: Statsraad Lehmkul var her.

Mari: Ja, han ja.
- 31.3

Elida: Nei, jeg kan ikke roe meg ned! Det gjelder liv og død! Får jeg denne jobben kan jeg dra på interrail. Ja, det skal jeg uansett.

Sophie: Åja, interrail. Jeg trodde du sa Israel. Jeg MÅ til Israel, DET GJELDER LIV OG DØD!
- 27.3

"Ja, denne bygningen ja… Det kunne jo vært noen vinduer." – Mari om Akershus Slott, 14.3

"Åh, Molde! Der har jeg vært. Jeg tenkte bare: det så kjent ut – så var det Molde! Se så fint det er – MOLDE! JEEE!" – Andrea om bladet hun leste, 12.3

Louise: Kan jeg få en nøtt?

Ali og Andrea i kor: Er du nødt?
- 12.3

11.3

"Belgerne liker ikke oss, vi har jo erobret landet deres. Men sørg for at de bøndene holder seg i ro, vi vil ikke ha noe opprør. Det kan være lurt å bygge en borg du kan sitte i (og være trygg)." – Sindre leker seiersherre

"Hærførere brukte man i krig. Og er det lurt å føre krig mot sin egen befolkning? Ikke i lengden…" - Sindre

"Den stumme 49, det er det den heter." – Vilde om Joanies bok, 8.3

Ingen kommentarer: