torsdag 13. august 2009

Virkelig gamle sitater fra Karlsrud-tiden

Jeg rydder for tiden i alle tingene mine fordi jeg flytter i September, og finner bland skrot og Pennyklubben bøker ett og annet sitat og nedskriblede utrykk som jeg og andre brukte mye en gang i tiden.


”Står til med fasansveisen?”


”Ikke no mer sirkus i dag.”


”Stay sick, stay metal.”


”I fylla taler mang en synder sant.”


”Amerikansk pizza! Bøøørp!”


”Hvis griser kan fly så vil jeg ha pannekaken min tilbake!”


”Det er for sent å snyte seg når nesa er borte.”


”Jävlar.”


”I det lange løp er vi alle døde.”


”Døden er morsomst på respektfull avstand.”


”Det er ikke noe som er morsomt for hele familien.”


”Svamp dem!”


”Når livet gir deg en sitron, skal du si: Åh, jeg liker sitroner. Hva annet har du?”


”Problemet er ikke problemet. Problemet er din innstilling til problemet. Forstått?”


”A friend in need is a friend indeed.”


”Hvis du ikke tør smake, la vær å bake.”


”Smerte er en illusjon, en illusjon er en drøm og drømmer liker vi, så hold kjeft!”


”Gentlemen, you can’t fight here! It is a war room!”


”Det man inte vet har man ingen aning om.”


”Anda si det!”


”Heller meg enn deg!”


”Something smells fishy around here and for once it isn’t my laundry.”


”Paiish krefeya!”


”Klem et tre!”


”Jeg leker død frosk!”


”Motherfucker er han som grunnla Irland!”


”Ruska forut!”


”Lady? Nei, nei, nei! Hun ser ut som en puddel!”


”Og sier du 5 får vi en is!” – Ali forsøker seg som morroklump i gymtimen


”Herregud, spoler du fortsatt?!” - Ellen


”Sammarbeidstegning!” - Ellen & Ali


”For å spille bra metal trengs en god musiker. For å spille bra hip hop trengs bare en dårlig oppvekst.” - Vilde(?)


”Den satt som bæsj i kram snø!” - Carl Gustav


”Nissen er som toget på låven, grisen er som kaninen på togstasjonen og sist, men ikke minst: teip er som telefonen i kjøttdeigen!” - Carl Gustav


”Bra det ikke er rødnisser for da hadde det blitt rødsprit!”


”Frodo, where did you cut?” - Vilde


”Don’t worry about the world coming to an end today. It’s almost tomorrow in Australia.” – Charles Schulz


”Jeg skal hjem og se på Ringenes Herre!” – Alis standarsvar når noen spurte hva hun skulle etter skolen


Vilde i en diskusjon om formuleringer av engelske setninger: ”Late in night? Hvah?! Late in night?! Hva er det for no a? Tidlig på morran?”


Ali: [Mimer at hun er van Gogh] Hvem er jeg nå? Jeg er en som bare har ett øre?
Ellen: En som har kutta av seg det andre!


Karianne: Hvis dette er Afrika [peker på en stein] og dette er en meteor [slipper meteorsteinen på Afrika] – hvor mange tror du døde nå?
Ellen: Ehm…tre?


”Se, denne ringen fikk jeg av Ronny. Se hva det står inni: ’Til min Doris, for evig’, men jeg heter egentlig Gunn-Beate, da.” - Vilde


”Jeg er tørst,” sa Ellen.
”Ja, særlig,” repliserte Vilde.
”Jo, men jeg er det!”
”Åh, jeg gir opp!”


”Jeg har sagt det tusen ganger før og jeg sier det for tredje gang.” – Bondevik


”Jeg har ikke sagt det før, men gjentar det gjerne en gang til!” – Jagland


”Snø er noe man oppdager, ikke får i hodet.” - Carl Gustav


”Er kiwi en normal butikk for deg? Nei, for den drives av grønnsaker!” - Mai-Linn


”Dyr gjør noen ganger dumme ting fordi de ikke tenker seg om. Mennesker tenker seg om før de gjør dumme ting.” – Hanna (Karlsrud)


”Life is short, pleasures few, and holed the ship, and drowned the crew, but o, o! How very blue the sea is.”


”Jeg har en satanistisk hjelm. Du vet, satanhjelmer. Victoria, hvorfor skriker du på norsk?!” - Stemmene i hodet til Ali

Ingen kommentarer: