mandag 27. oktober 2008

Sitater fra de siste dagene

24.20.08

’Lukk opp’, ropte han og banket på med sin krok*” – Anita leser Skrams ’Karens Jul’…eller var det ’Karen på de syv hav’?

* skulle ha vært ’knok(e)’, ikke krok

”[…]… Émile Zola (1940-1902)” – Anita om Zola, som levde et temmelig merkelig liv. Man kan vel si at han levde baklengs?

”Amalie Skram? Hva faen? Amalies Jul?!” – Masa om Amalie Skrams novelle ’Karens Jul’

27.10.08

Tine: Hva er kitt?
Ingeborg: Kitt? Har du aldri lekt med kitt da du var liten? [Pause] Dere har vel mer spennende leker i Oslo…
- Ingeborg om tilværelsen på landet

Ingeborg: Han [Garibaldi] er en italiener, men hvorfor tror dere han har på seg en latinamerikansk drakt?
Ingrid: Han har vært på ferie.

Jon: Det er jo helt grusomt! Det er det grusomste bildet jeg noensinne har sett! Hvem har malt det?
Alf: Det er fantastisk! Fantastisk! Grusomt som Jon sier, men fantastisk.
Jon: Den er fantastisk flott!
Alf (med beundring i stemmen): Jah!


”Det er ikke noe humor på Vestlandet, bare regn!” – Alf svarer på Jons utsagn om 'vestlandshumor'

Marthe: Hva er et bedehus?
Lærerstudent: Det er et slags kapell. […] Man trenger jo et sted å ha de døde, før de skal i kirken. Man trenger et sted å ha dem.
Marthe (i en veldig lystig og glad tone): På bedehuset?

”Jeg har sett en julenisse! Nei, jeg mener: jeg har sett en snømann!” – MC om kommersialiseringen av jula


Lærer: Hva gjør man der? [Peker på benken/alterringen i en protestantisk kirke]
Ingrid: KNEBØY!* Oi! Jeg mente kneler…


* Hehehehe... Jeg skrev opprinnelig "knebler", beklager sitatfeil og takk for rettelse.

3 kommentarer:

ingrid_jalla sa...

egentlig så sa jeg egentlig knebøy, men whateva.. feil ble det uanZ!:P

FridaTrollet sa...

Alf og Jon i samme rom - det måtte jo bli morsomt! Se for deg en time der vi fikk undervisning av begge de to samtidig - DET hadde vært morsomt!

FridaTrollet sa...

hoho... det rimte faktisk: Alf og Jon, i samme rom!