tirsdag 13. januar 2009

Sitater fra Oberst Rodes Vei 32

Chris [spiller et brettspill]: Jeg tror det er i biljardrommet, med en pistol og at morderen er Prestor Bragne.
Ali: Mener du ”pastor” Bragne?
Chris [tenker en liten stund]: Eh, ja. Pastor Bragne ikke Prestor…og han heter Bregne, Pastor Bregne.

Ali: Kan du spille cembalo? Er cembalo og piano i prinsippet det samme? De har jo begge tangenter og pedaler.
Caro: Har de pedaler?
Ali: Eh, jeg vet ikke.
Caro [tenker en stund]: Nei, nei, jeg tror ikke Mozart hadde pedaler.
Ali [får latterkrampe]: Hahahahaha! Jeg ser for meg Mozart på en sykkel uten pedaler! [Mimer at hun sykler med en vettskremt/lystig grimase] Æhæhæhæææ! ÆHÆHÆHÆHÆÆÆ! Gjennom Wiens gater: hjelp, hei, unna vei, her kommer jeg, Mozart i farta! Æhæhæææ! Nei, vent… Han kan jo bremse? Hvorfor går det fort da? Det burde jo gå sakte når han ikke har pedaler?

Ali [handler på cdon.com]: Oooo! Her kan jeg få en cd til 30 kroner! Den må jeg ha!
Caro: Øh, selv om det er noe sånt som ”Trekkspillorkesterets samlede verker”?

Ali skriver særemne (11.1.09) om "Amtmannens døtre" og "Amor og Psyke", hun skriver imidlertid:
"Amor og Psyko"

Ingen kommentarer: