torsdag 29. januar 2009

Nyeste sitater 09 - Stor bolk

På studiemessa, 14.1.09
"Ikke ødelegg avisen [studiebilag] min! Det står inni der hva jeg skal bli!" - Allmennelev

"Nå må du du ikke gå fra oss bare fordi du vet hvor du skal i livet!" - Emilie til Ali som strenet avgårde


16.1.09
"Hei dere, ikke bli sånn friserdamer. Hvis man ikke gjør det så bra på skolen friserdame." - Nina til Frida og Ali som diskuterte (tvilling) håret sitt

Mens vi "studerer" fortellerkunst
Tessa: Svarsad? Svarsad?! Skal det ikke være en 't' inni der a'?
Frida: Hmm, jo, jeg tror det.
Nina: [Kommer gående forbi] Bra, bra! Så flott at dere har startet en studiegruppe der dere diskuterer. [Henvender seg til resten av klassen] Det er noen her som har dannet en studiegruppe der de diskuterer. Det er en god idé, dere.


Tessa: 'Beskriv hva øret hører.' Åja, fuglesang. Bare tre lyder. Oi, det visste jeg ikke.
Ali: Gjøk, sisik, trost og stær.
Tessa: [Ler] Det er fire.
Ali: Da må du velge bort én!

21.1.09
Ali: Så du Aker Brygge her om dagen? Det var is på vannet! [Viser Kamilla et mobilbilde].
Kamilla: Åh, wow! Så pent! Er det...er det der båtene kjører? [Ubryter] Ja, herregud, selvfølgelig er det der båtene kjører, hallo!

22.1.09
Signy: Kanskje dere har vært i begravelse og sett at de har kastet jord og skjønt at det er det man gjør?
Marthe: Jeg tror ikke jeg [rollen: Lille-Maren] forstår det, for jeg var i begravelse da jeg var 5-6 år og jeg skjønte ingenting.
Kamilla: [Tar et skritt frem og sier i en belærende tone] Jeg skjønte alt!

Gammelt sitat:
Emelie: [Ironisk] Så kjipt at jeg mister to replikker!
Tessa: Så kjipt at jeg mister en hel stavelse: 'åh!'


"Hva er verst egentlig? Ikke vurdert eller norsk?" – Louise forsakker seg ang. karakterer

"I am, you are, he, she, shit...å, neeei!" – Eline forsnakker seg (ps. hun rettet seg fort opp igjen, hilsen Eline), 22.1

Mens vi ser på bilder på pc’en til MC:
Masa: MC, er du i dyrehagen?
MC: Nei, Madegaskar!

Ang. bursdager:
Signe: Men når klokka slår 12 på deres geburstag er det noen andre som har bursdag!
Ine: [Dikterer Ingrid som skriver bursdagsinnbydelser] Ja, eh, vasskalver.
MC: Hæ? Hva er det? Bare sånn: 'Signe har bursdag, apropos vasskalver'?
Ine: Det er Ingrid og jeg som er vasskalver. Sjøkuer!
Eline: [Ler] Hvordan skulle vi vite det?!


Mari: Skal du ut i kveld?
MC: Hæ? Hva...
Mari: Hvis du blir 20 i morgen, hvorfor skal du ikke ut i kveld?
Ali: Du hørte at den setningen ikke var helt god?
Mari: ...ja, det gjorde jeg.

22.1.09
"Du har ikke lyst til å være stille, Kristian?" - Kamilla

"[...] Også det jævla trynet til Keira Knightley som skal utrykke noe hele tiden!" - Sophie deler sine frustrasjoner over 2005 adaptasjonen av "Pride and Prejudice"


Fra "klassefesten" hos Anette, 24.1:
Grethe: Det var så jævlig mye neseblod i revyen!

Frida: Det er generelt sett jævlig mye mer neseblod på Nissen enn jeg er vant med.

Mari: Mmm, god tacolunsj!

Alle: [Roper oppriktig sjokkert i kor] LUNSJ?!

Ali: [Mens man synger Abba Singstar - Waterloo] Aww, Napoleon! Whoo!
Tessa: Napoleonskrigene! Hehehe...*

*Refererer til en tidligere bemerkning av Sophies hår.


Litt særemne:
"Etterhvert ble også kvinner med, de ble heltinner. Og bare for å nevne det, så var ette viktig i kvinnefrigjøringen i Amerika på 50-tallet... Meeen det er et annet særemne!" - Martin om hardkoktkrim og særemnet sitt

"Åh, hei Aleksandra. Skal du være her? Ja... Eh, jeg er mest nervøs fordi Aleksandra er her, egentlig." - Ali psyker ut Martin

”Jeg tror nok vi [mennesker] har en mer avansert måte å kommunisere på enn dyr. De sier gjerne nødvendige ting som: ’her er det mat, kom’”. – Emilie i norsktimen (om språkhistorie), 28.1

"Er det eføyen min, eller er det eføyen min? Er det min fuckings eføy?!" - Louise om en eføy i amfi, 28.1

2 kommentarer:

Emilie Blue sa...

Å, jeg kan ikke få sangt hvor glad jeg er i denne bloggen!!

Vi er så dumme og smarte alle sammen...<3

Stress-Less-Tess sa...

Enig med Emilie!! :))|-<