tirsdag 13. januar 2009

Sitater fra det ferske nyåret

5.1.09

Masa: Er det ingen som har godteri?
Liv: [Finner frem en nonstop-pose]
Masa: Åååh! Er det mulig! [Tar posen og klemmer henne] Jaja... Den som inte våger, intet vinner sier nå jeg.

"Kan vi se den en gang til? Jeg sov da vi så den." - Sophie [parodisk?] om 'Eyes Wide Shut'

"Diggbart!" - Nina (lærer)

"Du går ikke til noen med en bukett roser og siterer Shakespeare; det er skikkelig patetisk. Det kan du ikke gjøre i en postmoderne film. Hva du gjør på egenhånd på fritiden er en annen sak." - Vikar om postmodernistisk film

MC: Alle synes klisjeer er litt deilig, men du hater det.
Elida: Argh! Ja, jeg gjør det. Jeg var aldri barn heller.
MC: Nei, du ble født sånn. Du kom ut og ropte: anarki!

6.1.09

"Hva er det du skriver? Memoarene dine? 'I dag stod jeg opp, smørte meg en brødskivve med gulost - og spist'n.'" - Eline til Ali som siterer

Ofte ytret av Jon: ...og dette trenger du ikke sitere meg på!

7.1.09

"Når er hun født? 1934?! Shit, da kan hun dø når som helst!" - Tessa om Maggie Smith

Tessa: Han (Jason Isaacs) er kjekk som [lener seg fortrolig mot Ali] kaptein Krok!
Ali [ler]: Jeg trodde du skulle si noe sånt som 'han er så kjekk som faen', eller noe annen banning, men så sa du kaptein Krok! Det kan bli et nytt skjellsord!
Tessa: Når du får dårlig: Argh! Krok! Kapein Krok! Eller [ypper] hey, du, kaptein Krok!
Ali: Kaptein Krok ta deg!
Tessa: Krok! Åh, Krok! Dra dit Krok...eh, ja.
Ali: Kaptein Krok, heller!
[...]
Tessa: Krokost! Åh, den var skikkelig dårlig. Den var skikkelig dårlig. Ååå, [sukker] noen ganger blir jeg nesten flau over å være meg selv...


Tessa: Litt sånn: 'Brudeferden på Hardangervidda'
Ali: Hva? [Ler] Det er i Hardanger. Du kan ikke ro på Hardangervidda!
Tessa: Åja, jeg har alltid trodd det var Hardangervidda, jeg.

Masa: [Setter på hedensk 'munkesang'/religiøs/okkult sang med voldsom vokal]
Patrick: Hey, Kasper, kutt ut a!

Ine: Bestemor, vet du hva det betyr når noen sier 'burn' til deg?
Bestemor: Ja, det betyr 'barn' på dansk.
Ine: Nei, det gjør det ikke.
Bestemor: Jeg vet det alikevel; det er det engelske verbet 'to burn'.

13.1.09

Nina: Hva heter teoretikern til 'peak experience'?
Ine: Pass. Da må jeg melde pass.
Nina: Nei...nei, han begynner ikke på 'p'.

Ali: Er det du som kan dele et eple med hendene?
Kamilla: Nei, eller, jeg kan sikkert det, men det er ikke helt [lager anførselstegn med fingrene] 'min stil'.

1 kommentar:

ingrid_jalla sa...

bra oppdatert aleksandris! Måtte le nesten flere ganger, gitt:)