mandag 22. desember 2008

"Julaften" hos Johanne

Jo Mikkel: Hva skjer med at de ikke tar telefonen?
Aleksandra: Hvem da? Hjemme hos deg?
Jo Mikkel: Nei, 1881!

"Tre? Det er en kvist for faen!" - Matias om Johannes juletre.

Martin: Har dere hørt om Tycho Brahe? Han var den rikeste mannen i Danmark. Han levde på 1500-tallet og på sitt rikeste eide han 1% av hele Danmark. Han eide blant annet en elg. Den pleide han å sjenke i selskaper og så, så gjestene på at den sjangla rundt og sånn.
Jo Mikkel: En elg? [Flirer] Var det 1% av hele Danmark?
Martin: Haha, nei, han hadde improvisert...nei, jeg mene importert en elg fra Norge.
Aleksandra: HAHA! Improvisert en elg!
Jo Mikkel: Det er eksamen på drama det: improviser en elg!
Martin: Så hadde han en dverg som hadde i oppgave å sitte under bordet og dunke hodet i det som underholdning for gjestene. [...] Så var det en lord i Italia, eh, bortsett fra at det ikke het lord der nede i Italia; som hadde en "deer" - hva er det på norsk? Hjort, ja, som han påstod var den raskeste i verden, for han hadde fått den til å løpe mot mange forskjellig dyr. "Hmm, den er raskere enn kua mi - den er nok den raskeste i hele verden!" Men Tycho Brahe tenkte: "Hmm, mon tro om ikke elgen min er raskere?" Så han putta elgen på et skip, men først skulle han besøke en venn som ville se den berømte elgen, og det sies at elgen en kveld fikk litt for mye å drikke og falt en trapp og døde!
Jo Mikkel: Hva skjedde med dvergen? Kanskje den fikk hjertesorg da elgen døde.
Johanne [ler]: Kanskje han døde av hjerneblødning fordi han dunket hodet i bordet!

"Har du hørt om 'I love you'-viruset? Det var det største viruset i vår tid, jeg har lest det på [med tilgjort stolthet i stemmen] wikipedia!" - Martin om datavirus

"Hun var en jævla fitte! Eh, beklager, ikke noe negativt om det kvinnelige kjønn, men det ligger liksom så mye aggresjon i det ordet." - Jo Mikkel om en gammel lærerinne han hadde hatt

Johanne: Jeg har null oversikt over hvor mye jeg har drukket!
Jo Mikkel: Jeg har oversikt - på null, hehe!

Jo Mikkel: Det er en, han ---; når han har drukket eller ikke har drukket, så løper han rundt med en kniv! Sånn her: [mimer at han raver rundt og vifter med armene], ææææh!!!
Martin: Når han har drukket eller ikke har drukket? [Ler]
Jo Mikkel: Når han er i nærheten av en kniv, burde jeg vel si. Det er fordi han ser så jævlig skummel ut.

Martin: [...] Så tok han, lot han som om han tok ut en pistol fra innerlomma og pekte på dem, og de andre bare: 'wow, han har en gunner!', så stakk de, seks stykker og han stod igjen med en pinne!
Johanne: Alltid vær bevæpnet med håndpistol. Alltid vær bevæpnet men en pinne!
Jo Mikkel [til Aleksandra]: Skriv det ned! Hehe!

Til Johanne fra Martin:
Welcome to the United Snakes
Land of the thief,
Home of the slave.

Jo Mikkel: Er det koalabjørner som sitter og spiser sånne dopblader som ingen andre kan spise?
Johanne: Nei, det er koalabjørner, det.
Jo Mikkel: Det var det jeg sa!
Johanne: Åja, jeg trodde du snakket om pandaer, jeg.

Martin: Jeg har en 'coaster', hva heter det? Åh, jeg føler meg så overfladisk... Eh, brikke, coaster, med bilde av en tasmansk djevel.
Jo Mikkel: Hva er en tasmansk djevel?
Martin: De kommer fra tasmania.

Martin: [...] Så sitter vi på senga hans og drikker kaffe. Så går vi ned og spiser frokost.
Johanne: Så dere er venner nå?
Martin: Ja, vi må det når det bare er oss to som bor der.
Jo Mikkel: Dere krangler ikke?
Martin: Nei, jeg er for stor til det nå.

Om Stephen Fry:
Jo Mikkel: Men han har et navn da, han er Stephen Fry; han trenger ikke penger, de bare...kommer.
Aleksandra: [Ler]
Jo Mikkel: Skriv det ned!

Ofte overhørt i løpet av kvelden:
Johanne: "Vet du hva som hadde vært skikkelig kult/kinky?"
Jo Mikkel: "Skriv det ned!" - "På wikipedia står det at..."
Martin: "Hva er det?" - "Hva heter det på norsk?" - "Jeg leste det på wikipedia."
Kjekke-Helene: "Johanne! Ingrid mobber meg/plager meg!"
Ingrid: "Og han var bare skikkelig teit." - "Og han bare: "åja", og jeg bare: "du er skikkelig teit!" - "Du er skikkelig stygg/tjukk/teit/dum." - "Ingen liker Astrid." - "Astrid er skikkelig tjukk/teit."

Ingen kommentarer: