fredag 5. desember 2008

Noen få, nye sitater

Den indiske visekongen og en rådgiver om Ghandi (filmen) som skal masjere til havet og lage salt:
Viceroy: What is he [Ghandi] going to do? Cheat us for two rupees in salt tax?
Mann: It is first and foremost a symbolic act, my lord.
Viceroy: Oh, don’t patronize me, Charles!

“Unnskyld, kan jeg bare…eh, hallo dere? Unnskyld oss, kan vi bare få lov å si noe til dere…?” – Dramalærerne våre er ikke særlig autoritære

”Vi driter i lærerplanen! Vi driter i alt! Bare vær dere selv!!!” – Dramalærer Oda parodierer de typiske fordommene mot dramalærere

”Dette var jo smart, Sofie! Dette går ikke! Dette er fucka!” – Oda kjemper mot ledningene (og Sofie) i amfi

5.12.08 - Norsktime

”Sa jeg Ibsen hele tiden mens jeg snakket om Wergeland? Herregud, jeg må pensjonere meg…” – Anita om seg selv


Kasper [leser om Gunvor Hofmo]: ”Hennes første debutt…”
Alle: *Ler*
Kasper [sur og oppgitt]: Eh, ja, haha, jeg leste feil. Jeg leste ’debutt’, kjempemorsomt…
Sofie: Haha! Sitat ass!


Kamilla: Hvorfor tar du ned stolen?
Anita: Jeg vet ikke. Det er noe som får meg til å gjøre det, Hamsunsk egentlig. Jeg tror jeg er et veldig Hamsunsk menneske.

2 kommentarer:

Stress-Less-Tess sa...

Hihihi. Oda :))

Emilie Blue sa...

Åh, kasper!
kasper, kasper, kasper...