fredag 28. november 2008

Siste Tveita-post

"Paraplyene ligger til tørk og advarsel." - Ingrid

Sagt om Martin:
"Viser han ofte frem trusa si?"

Elida: Er det ingen som har et julenisseskjegg hjemme?
Elev: Vi kan spørre julenissen!

Elev: Hva er en byboer?
Lærer: En som bor i byen.
Elev [sjokkert]: Jobber de ikke?!

"Hold kjeft og få fantasivenner er mitt budskap!" - Mari om Knotten

Ikke alle barna likte Martin:
"Er det noen som vil ha Martin som kjæreste?!"

Nina: Få dem til å puste! Husk tidsforskyvingseffekten. Få elevene til å puste ordentlig.
[En mobil ringer]
[Mobilen ringer igjen, ingen tar den]
Nina [lavmælt og sørgmodig, etter en lang stund]: Det er meg...


Elida: Vi trenger et skjegg.
Lærer: Jeg har jo vært julenisse et par ganger, så jeg kan se hva jeg har.
[Litt senere]

Annen lærer: Flosshatt?
Lærer [småivrig]: Jeg har jo vært Zorro før, så jeg kan se hva jeg har hjemme!


Martin: Så er det denne flotte herremannen sin tur.
Elev: Han heter Eirik, ikke Herman!

"Ligger det ikke der og vibrerer?" - Kornelius om lutefisk

Ingen kommentarer: