torsdag 6. november 2008

Oppsamlede sitater; alt fra TiP-jobbing til Berthe

Div. insendt av Emilie.

"Menn er noen skruller." – Jon

"Noen påstår at gud skapte verden på 6 dager, og resten gjorde nederlenderne." – Jon

"Rap hjerte, men brist ikke, du har en venn men vet det ikke." – MC

"Jeg liker å se på livet fra en Oreos synspunkt." – MC

"Hvis en Oreo har sjokolade rundt seg, hvordan kan du vite at den er hvit i midten?" – MC sin versjon av ”hvis et tre faller i skogen…”

"Også sto det…atte sånn hednings-kristen-hvafforno…?" - Kasper om Paulus brev til Korintherne

"Hvis du har om Napoleon, holder det å si at hesten var hvit én gang." - Jon

"Ingen er så viktige at de skal snakkes mer om en 10 minutter." - Jon

"Jeg er en reasonable man." – Jon

"Jeg tror på Gud. Jeg vet ikke på Gud. Jeg tror." – Tine

Morro i midtimen

"We are in the house of god... Allah...si...yes. Jeg syns det var logisk at "si" var "ja" på indisk eller pakistansk..." - Tessa

Tessa: Og de er mindre, så man trenger ikke så mye deig...saus...hva heter det?
Frida: Røre?

28.10.08

”[Uttalt på fransk] Paris! Hah! Se; Paris! Dublin, Paris. Fordi vi…ja…jo.” – Kamilla om powerpointen, Beckett og studietur.

Kamilla: Det var fullmåne da jeg ble født. Det betyr vel lykke?
Ali: Eller at du er en vareulv?
Kamilla: Hva? Åja…faen.

Andrea: Kan du latin? Har du gått på kurs?
Ali: Eh, nei…
Andrea: Har du lyst til det?
Ali: Det hadde vært gøy!
Andrea: Jeg kan lage et, jo, jeg kan det

”Sånn som ’Vente på Ionesco’” – Andrea om Eugene Ionesco og ”Mens vi venter på Godot

I religionstimen

Cecilie: Du ser så undrende ut. Er det noe du ikke forstår?
Masa: Nei, jeg ser alltid sånn ut.

"Hun tenker ikke, hun bare ser sånn ut." - Eline forsøker å støtte Masa

Ine: Hvorfor snakker alle så lavt i dag?
Knut [brøler]: DE TI BUD!

"KU!" - Kristian spiller spill i timen

Regi i dramatimen

"Skal jeg fortelle dere noe helt sykt? Jeg må jo fortelle det igjen fordi ikke alle er her..." - Kamilla er populær...eller bare pratsom.

"Jeg tenker: nå dør jeg. Eller, det gjør jeg ikke. Jeg tenker: nå er jeg redd." - Kasper

"Hvor er Masa? jeg så henne ute i sted?" - Nina om Masa...som stod rett ved side av henne

5.11.08

Cecilie: Vi vil gjerne at dere skriver ned hva som var bra og konstruktiv kritikk til oss.
Marthe: Kan vi ta det i hodet?
- Ja, det blir jo lett å formidle videre, Marthe...

Cecilie: Nå vil jeg at dere skal åpne et nytt word-dokument.
Sophie: Jeg har ikke fler!

6.11.08 - Da Anita kledde seg ut som tjenestepiken Berthe fra "Hedda Gabler"

”Rank og kald som ei statue! Med tynt hår.” – "Berthe" (Anita) om Hedda Gabler

”Berthe” (Anita): Det er akkurat som Ole Brumm, litt sånn: ja takk, begge deler.
Sophie: Kjenner du til Ole Brumm?
Berthe” (Anita): Eh, ja… Jeg er litt forut for min tid!

”Han er ikke redd, han er intellektuell!” – "Berthe" (Anita) om Tesmann

Ingen kommentarer: