søndag 16. november 2008

En potpurri av sitater

7.11.08

Noen: Kan dere ikke fortelle hva vi har blitt?
Mari: Vi har blitt fremmedgjort!

Andrea: Denne her er ikke min. Hvem er det sin?
Sophie: Morra di!
Aleksandra: Morra mi… ?


"Du ser ut som Fantine etter at hun har solgt håret sitt!"
- Caro til Ali som hadde kledd seg ut som Bahorel…med flosshatt, sideburns og bart.

10.11.08 - Historie

’Frihet, likhet, brorskap’ har ingen hørt om, men ’lavere skatt, mer frihet’, derimot!” – Mette om revolusjonære paroler og Boston Tea Party

Jon: Er det et ungdomsbilde av Marx?
Martin: Ehm…ja, men jeg vet ikke når det er tatt.

”Han ville ha mer av Afrika, kanskje hele Afrika, kanskje hele verden?” – Elida om Cecil Rhodes

”Det var blodig, og…hva skal jeg si? Dårlig gjort?” – Elida om Cecil Rhodes og imperialismen

Martin (sagt med en lys og påståelig pipestemme): Jeg har skjegg!


13.11.08 - Drama og norsk

”B…D…eh, hva var den siste igjen?” – Kamilla glemmer de tre bokstavene i stemmeøvelsen

Oda: Dere vet når dere brekker dere og så stanser det? Gjør det, gjør sånn, brekk dere.
Sophie: Skal vi spy?
Emelie: [Brekker seg]
[…]
Oda: Dere som er flinke til å spy, er flinke til denne øvelsen.
Patrick: Pass på, her kommer Emelie!

Sophie, Kamilla og Ali [parodierer en stemmeøvelse]: B! D! G! B! D! G!
Oda [på scenen der hun instruerer, utbryter plutselig med en fjern mine]: B! D! G!

Sophie: Vertikal? En vertikal linke er sånn [mimer en strek]. Det motsatte av horisontal.
Masa: Populært kalt loddrett.

Tveita

'Danse som man vil' heter freestyle!”

”Får man en svær sprøyte på vidregående?”

Eline: Vi har Kardemommebysangen og trikkesangen. Det er samme melodi.
Knut: Men forskjellig tekst!

”Da hadde hun skjelett-skjerf!” – Sagt om Elidas skjerf

Jessica:
Hva slags klær skal jeg ha?
Signe: Du kan bestemme selv. Kanskje skjorte og bukse eller kjole. Du kan kle deg som du vil. Litt voksent.
Jessica: Sånn som deg?


14.11.08 – TiP

Masa: Hvor gammel er du?
Enger: 40.
Andrea: Gratulerer med dagen!

Kompani Krutts bedriftsbeskrivelse:
”Vi er MYE bedre enn Grease!”
Og det er alt dere trenger å vite, folkens.

”Dette er til Brønnøysund, ikke Si ;D” – Elida om den ”ukule”, skrytete søknaden

Mari: Hva har vi?
Tessa: Belyse tabubelagte temaer. Underholdning.
Elida: Og det går jo hånd i hånd!

Tessa: Det skal ikke være sånn dæn, dæn, dæn! Kompani Krutt!
Ali [får lættis]: Hvordan skal du skrive det? Dæn, dæn, dæn? Det går ikke!
Tessa: Jo da, det går bra. Vi sender med en lydfil.

”Gi oss penger så vi kan bli ressurser for samfunnet! (For vi vet at incest er feil!)” – Elida om produkt vs læring

1 kommentar:

Stress-Less-Tess sa...

YeZzs! Jeg liker å se at jeg er representert!

Her har jeg en fin en jeg plukket opp mens jeg så på keiserens nye skole her om dagen:

Yzma: Jeg vet ikke om jeg skal velge tidsmaskinen, zæppestrålen eller den onde mp3-spilleren
Kronk: hva gjør den onde mp3spilleren?
Yzma: Den spiller bare disco-musikk
Kronk: ... Barbarisk