fredag 28. november 2008

Godt & blandet

"Sceneanvisning: Mari loker på bordet." - Grethe

Kim [leser]: K.F.O
Ali: HVOR står det?!
Kim: På sekken din?


"Diktet heter jo Jeg Ser og det er jo litt sånn [gjør til stemmen]: jeg ser, det gjør ikke dere!" - Ingrid om modernismens kunstnersyn

Mari: Så står det noe bakpå Markens Grøde om at han ble født i Lom, eller flyttet dit, til Lom.
Elida: Lom? Mener du ikke Lomm?
Mari: Nei, Lom. Det kalles Lom i Telemark, men jeg vet ikke gva dere sier her i Oslo.
Signe: Jeg har også alltid sagt Lomm.
Mari: Lom, Lomm - det er det samme.
Sophie: Akkurat som vorte og vårte.
Patrick [roper sint]: Nei det er det ikke!

Sitater samlet av min trofaste partner in crime, Kamilla:

Sitter på cafeen på innvik og ser ut av vinduet idet en båt kjører forbi:
Ingrid: HÆ? Kjører vi?

Under et foredrag om Jawaharlal Nehru:
Ingrid: Dette er hvertfall et bilde av Jawaharlal Nehru...
Jon: En VELDIG vakker inder... ja!

Kamilla: Mmm, det lukter godt av deg!
Andrea [stolt]: Ja! Jeg har dusja.

Anita [leser opp talelista]: Da er det Elida først.
Elida: JEG?! ...Åja, ja, eh sant det.

1 kommentar:

FridaTrollet sa...

Jeg har et sitat, jeg har et sitat... skrev den egentlig ikke ned da, så er litt løst etter hukommelsen...

Jon: (får ikke dataen til å funke) Det er ikke noen som har en løs mus da?
Martin: MC?


haha, lissom... ok, litt dårlig var den, men jaah...