fredag 17. juli 2009

Gamle sitater fra drama- og dansetimene

"Hvor snur jeg rumpa?" - Mari om en scene i Helligetrekongersaften

"Jeg har rumper hjemme!" - Sophie

"Erik, gå bort! Du står i veien for følelsene mine!" - Sophie

"Hva driver du med? Det er ikke bølger ennå!" - Viola til Kapteinen

Signy: Hvordan går Mia?
Kamilla: ...eeh?
Knut: [Står bak sceneteppet og sier med tilgjort mørk stemme] Hun halter!

Kornelius: *DUNK* Jeg prøvde...
Drude: Det var faktisk ingen som klarte det nå.
Sophie: Kornelius?
Drude: Ja, han prøvde...

Drude: Du må hjelpe damene opp.
Kornelius: Nei, det er likestilling.
Ali: Det har noe med høflighet å gjøre da...

"Hva slags mann er denne mannen? Hva slags type er denne personen?" - Elida forsøker å huske replikken sin ('Hva slags person?')

Kamilla: Jeg tror jeg har en sånn dritstygg pelskåpe hjemme.
Kasper: Type denne? [Holder opp Signys kåpe]
Kamilla: Nei, ikke! Ok, det er greit. Hun har gått.

"Jamen han dreper jo Gandalf!" - Kasper om Snape

"Hva heter hun derre fysa?" - Kasper om Hufsa

Kasper: Hva var det de sa om polakkene igjen?
Sophie: Jævla polakk.
Kamilla: De sa noe stygt om egyptere også.

"Har du mista noe oppi der?" - Sophie til Kamilla om rømmedressingen

Ingen kommentarer: