tirsdag 28. april 2009

Misforståelser, trøbbel med verb og amfibieinnvasjoner

17.4.09

”Han [Josef] var jo kona til hun som fødte Jesus!” - Andrea misforstår

”Det er vanskelig. Jeg skjønner ikke: hvis gud og menneske er i konflikt; hvorfor skal da gud ofre seg? Ja, dette er kanskje ’heretic’… Dette er hva vi kan kalle religionskonflikt a la Liv.” – Liv avslører sine hedenske sympatier

MC: [Leser opp buddhismens fem leveregler] Du skal ikke ta liv, du skal avstå fra berusende drikker, du skal ikke ledes av seksuelt begjær…
Liv: Jeg syns vi skulle sette det opp på tavla, nå som russetiden snart er her. ’Fem regler for russetiden’!
Ingrid: Jeg skal prøve å ikke ta liv i alle fall.

Liv: Rekker du opp hånda?
Masa: Nei, jeg må bare holde den sånn.
Liv: Hva har skjedd? [Med den bandasjerte hånden]
Sophie: Er det stigmata?!

Masa: Jeg har spist blodpannekake og sånn. Det er ikke så ille.
Sophie: Du er fra Balkan da, du er vant til sånn mat.
Masa: Ja, vi har ikke penger til mat, vi må ta det vi har, så vi må ta blodet…

20.4

Mens vi snakker om amfibieinvasjoner under WWII, utbryter Andrea:
"Det var jo det som skjedde i Troya!"

”Eline, jeg har snakket med fagforeningsforbundet…” – Nina + inskutte setninger = sant

22.4

”Alle sammen satt de og gråt da tyskerne invaderte, spesielt utenriksministeren; han gråt hele tiden han.” – Jon om WWII

Jon: Hva er en samlingsregjering?
Noen: Tre partier, flere, to partier etc.
Jon: Nei, det betyr alle. Unntatt kommunistene da, men de teller ikke.

Jon om Se og Hør politikk og det å være på fornavn med offentlige personer i media:
”Farmen-Birger, Paradise Hotel-Kåre, Villanden-Gregers…”

Fra Sophies særemne, 27.4:
"Da ser vi Mr. Bingley iført grå dress, frakk og flosshatt sittende oppå en gråhvit hest med et stort smil om munnen, og Mr. Darcy i mørk dress, frakk og svart flosshatt oppå en svart hest med en sur mine."

28.4


Kasper: Hey, seriøst, få bussen deres til å spille denne a!
MC: Hey, seriøst, få kjeften din til å holde kjeft a!

Ingen kommentarer: