tirsdag 14. april 2009

Borte bra, men hjemme best

Ali: Poor sod.
Caro: Påsan?

“Nå vet jeg hva du skal bli når du blir stor! Jeg har funnet ut fremtiden din for deg: du skal bli gypsy!” - Caro til Ali som akkopagnerte ompapa musikken med sigøynersang

Mens vi ser på Valmont:

Caro: Er det hun samme vi så i senga i stad?
Ali: Ja, det er det. [Ler] Kjente du ikke henne igjen med håret opp…og med klær på?!
Caro: Jamen… Hun ser så annerledes ut med håret ned…

Mens vi lager middag:

Ali: Caro, kan du gå ned i kjelleren på jakt etter ost?
Caro: [Redd] Kjelleren?!
Ali: …please do not send me out alone, not in the darkness on my own!

Ali: Caro, pass på her mens jeg går på tokt etter ost. Pass på at kjøttbollene ikke svir seg og ikke rør den [peker på eggerøren].
Caro: Okei [går rett bort og rører i eggerøren]
Ali: NEI! Ikke rør i den! Må jeg ta den med meg?!
Caro: Jeg trodde du sa ”rør i den”…

”Lager vi speilegg?! JEG LIKER IKKE speilegg!!!” – Chis samtykker ikke til matvalget

Caro: [Senker hodet ned mellom skuldrene, snur seg sakte mot Ali, glor, tygger overdrevent, sperrer øynene opp og ser gretten/uforstående ut.] [Pause før hun ubtryter:] Det er sånn gamle menn tygger nøttene side!

Caro: [Sutter surt på jordbæret]: Det er sånn gamle menn spiser jordbær!

Chris: Det hadde vært skikkelig fint om de [putene] var her for alltid!
Caro: [I et episk/filosofisk tonefall] Ingenting varer evig. Har du ikke lært noe av filmen [Appelsinpiken]?
Chris: Å faen, hva er problemet ditt?!

Caro: Annie var jo egentlig hardcore, det er bare alle som spiller henne så søtt. Hun burde være tøff. [Synger idealistisk/håpefull] Det kommer en dag i morgen?
Ali: Det kommer en dag I MORGEN!!!

"Det kommer en dag I MORGEN! DU MÅ TRO Å HÅPE AT I MORGEEEN! Hehe. Oi, ødela det effekten litt?" - Ali forstår ikke at begrepet "å le for å ta brodden av noe" ikke gjelder for sang

Ali: Jeg sa: hent noe å drikke!
Chris: Jeg hentet kopp til deg og Sprite!
Ali: JEG LIKER IKKE SPRITE. Nå henter jeg noe jeg liker.
Chris: …kan du hente en Sprite til?

Mens vi ser på Ashes to Ashes og Ali er utålmodig etter å komme til 80-tallet:

Ali: Ble den [glasshus i Londons økonomistrøk] bygget så tidlig? Det visste jeg ikke…
Caro: Nei, den er der nå. Den er der i nåtiden.
Ali: Hæ?

Caro: Den er der nå, den er moderne.
Ali: Men dette er 80-tallet?!
Caro: Eh, dette er nåtiden, vi må begynne i nåtiden!


”Jeg lette etter vaktmesteren på skolen i dag og jeg gikk til ---, men hun kunne ikke finne han og sa bare ’nei, jeg får ikke tak i han, kanskje jeg skal få han opp på gps’en på pc-skjermen min?’ Gps’en? Hvem bruker gps på vaktmesteren? Har de planta en chip i nakken på ham?!” - Caro om Karlsrud skole og vaktmestere

Ali: Hva skal jeg bruke med Ziggy t-skjorta da? Hva skal jeg bruke til Ziggy?
Caro: Ziggy? Um… Ziggy played guitar?

Ali: Hvor er den lange genseren din, den grå?
Caro: It’s that one.
Ali: Nei, det er ikke den, jeg mener den lange, det er ikke denne… [innser brått at Caro har rett og utbryter fortvilet:] åh...

Ali: You’ve no idea what I can wear with Ziggy, then?
Caro: Um, erm… I do think I have a belt, a purple belt… Ah, here it is!
Ali: Erm, I’m going to use a belt as a [chokes] jakkit?
Caro: What’s a jakkit? I’m sorry I don’t know what a jakkit is? I know what 'jack" is, though - 'high jack'. My girl friend was high jacked once. Her name was Lily.
Ali: [ROFLMAO] I said jacket!
Caro: No you didn’t. Jacket is spelled with an “e”, you forgot the “e”.

Ingen kommentarer: