torsdag 26. februar 2009

Veldig mye tull

I dette sitatet skriver jeg "hardingfele" slik det blir uttalt, fordi det er det som er morsomt.
Sophie: De burde ha hatt harddinghatt og harddingfele og…hahaha!
Kams: Hardding?
Sophie: Ja.
Kams: Det er haringfele, ikke harddingfele.
Ali: Harry-fele!

Ali: [Dikterer power pointen] Landsmål, bondespråk, språk for de mindre begavede.
Sophie: [Skriver det ned.]
Ali: Nei, vent, ikke skriv det. Det var bare tull. Skriv bondespråk.
Sophie: Nei, vi lar det stå. Vi lar det stå så kan vi le av det etterpå.
Et par minutter senere:
Sophie: [Viser frem power pointen] Les da, les!
Ali: Det står ikke noe på den!

Kams: Joda, det gjør det.
Sophie: [Snur pc’en] Nei, det stod ikke no der, det viste jeg ikke! Haha! Og Kamilla var den snille moren som bare: ”jo da, det står noe der, vennen!”
Ali: [Leser power pointen, ler]
Kams: [Leser også, ler]
Sophie: Se! Nå ler vi, sånn jeg sa!

”Lærere skulle ha kurs i bondespråk (språk for de mindre begavede).” – Ali dikterer og Soph skriver

Mens vi leser en oppgave på daria.no:
Kams: Ånei, hun heter det samme som meg!
Ali: Heter du ”Camilla Lunde”?

”Hun har redde øyne, da – sånn som Aleksandra! Dere ligner da, men du har mer nesegrev.” – Sophie om Ali og Hattie Morahan som Elinor Dashwood i den nyeste adaptasjonen av Sense and Sensibility.

Sophie: Da er vi ferdige. Jeg tar bort tullet, jeg tar bort ”dudududuuu!”
Ali: Ta bort tullet, ta bort resten av tullet.
Kams: Men ikke alt, ikke det morsomme!

Ali: Så vi tar bare bort det umorsomme tullet?

Om tullespråket til Sophies slektninger:

Sophie: [Imiterer tullespråket]: Shongalabongala-tau-bingley.
Ali: Bingley?!

Kams: Sense and Sensibility…hva er det den der Pride and Prejudice heter på norsk?
Ali: Stolthet-
Kams: Ikke si det!
Ali: Du spurte, da.
Kams: Den har jeg på dvd!

Ali: Hvilken version da?
Kams: Den med Dr. Darcy.

Ali: [Får lættis] Du mener Colin Firth, right?
Kams: Ja, hehe!

"Rebel, rebel; you tore your dress! Rebel, rebel; your face is a mess! Rebel, rebel; how could they know? Hot…pimp, I love you so…" - Ali lager sin egen tekst til Bowies Rebel, Rebel

13.2.09

”Så skal jeg si noe til Patrick Den Første.” – Nina

”Nå er det koner som er på moten, ja, jeg vet det” – Nina om sjalusidrap

”Men det er så mange som drikker vin i Frankrike, så jeg tror ikke hun ble innlagt på la morgue med mindre hun druknet seg i Seinen.” – Nina om visa

Ingen kommentarer: